Kim jest nowoczesny pośrednik nieruchomości
Aktualna sytuacja na polskim rynku nieruchomości, jego dynamiczny rozwój i rosnąca konkurencja wśród osób zajmujących się zawodowo pośrednictwem w obrocie nieruchomościami powodują ustawiczne podnoszenie wymagań stawianych profesjonalnym agentom. Żeby im sprostać musimy wciąż podnosić swoje kwalifikacje, dbać o coraz wyższą jakość świadczonych usług, łączyć bardzo dobre przygotowanie merytoryczne z wszechstronnym wykształceniem. Znajomość własnej oferty i sytuacji rynkowej powinna iść w parze z profesjonalizmem, kulturą osobistą i umiejętnościami interpersonalnymi. Nowoczesny pośrednik to nie tylko typowy sprzedawca, ale fachowiec w swojej branży. Jego talent handlowy powinny wspierać cechy osobowości i charakteru - komunikatywność, grzeczność i umiejętność słuchania, otwartość, szczerość, asertywność i empatia.
Czym naprawdę zajmuje się pośrednik nieruchomości?
Czynności pośrednictwa to czynności bezpośrednio nakierowane na zawarcie umów kupna-sprzedaży i najmu, czyli badanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, poszukiwanie nabywcy/najemcy, przygotowanie i prezentacja ofert oraz negocjacje i mediacje. Pośrednik podejmuje także dla swoich Klientów szereg czynności pomocniczych - są to działania marketingowe, organizacja i zarządzanie biurem i jego promocja.
Zadania naszego biura nieruchomości to obrót informacją, czyli pozyskiwanie dla Państwa informacji na temat sytuacji rynkowej i aktualnych ofert, ich gromadzenie i weryfikacja, kojarzenie stron transakcji, czyli przekazywanie informacji o ofertach, podtrzymywanie kontaktu między stronami umów oraz w końcu sama organizacja transakcji: usuwanie przeszkód do jej zawarcia, przygotowanie umów, kompletowanie dokumentów, kontakt z innymi podmiotami obsługującymi obrót nieruchomościami (a więc prawnikami, notariuszami, architektami, geodetami, rzeczoznawcami majątkowymi itd.) Pośrednik jest także coraz częściej dla swoich Klientów zaufanym doradcą, wspomagającym swoim doświadczeniem i wiedzą procesy inwestycyjne.
Jakie korzyści daje współpraca z pośrednikiem?
Porady
Jeśli interesujecie się Państwo praktycznym aspektem obrotu nieruchomościami albo przymierzacie się do sprzedaży, wynajmu lub kupna domu, mieszkania, lokalu czy działki - zapraszamy do naszego kącika porad, w którym znajdziecie "w pigułce" przewodnik po najważniejszych zagadnieniach, czyli odpowiedzi na poniższe pytania:
Co musimy wiedzieć żeby sprzedać nieruchomość?
Warunkiem skutecznej sprzedaży domu, lokalu, mieszkania czy działki jet dokładne zbadanie stanu prawnego. Do zawarcia umowy sprzedaży są niezbędne wskazane poniżej dokumenty. Jeśli ich Państwo nie posiadacie pomożemy Wam w ich pozyskaniu w stosownych urzędach i instytucjach.
Przy sprzedaży spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu będą to:
Jeśli sprzedajecie lokal hipoteczny, dla którego została założona księga wieczysta i do którego przynależy udział w gruncie:
Jeśli przedmiotem transakcji jest sprzedaż budynku mieszkalnego lub działki budowlanej musimy mieć:
W przypadku sprzedaży budynku w stanie surowym, w trakcie przebudowy, rozbudowy lub gdy sprzedajecie rozpoczętą budowę notariusz poprosi także o okazanie przy umowie ważnego pozwolenia na budowę/rozbudowę i dziennika budowy z aktualnymi wpisami.
Jakie dane osobowe będą konieczne do przeprowadzenia transakcji?
W celu zawarcia umowy sprzedaży/wynajmu/najmu będą potrzebne poniższe dane:
Spółki, stowarzyszenia, fundacje i inne osób prawne standardowo okazują przy umowie:
Na czym w praktyce polega współpraca z biurem przy sprzedaży mieszkania, lokalu, domu?
Co powinniście Państwo zrobić jeśli poszukujecie nieruchomości, domu, mieszkania, lokalu?
W takiej sytuacji zalecamy znalezienie agenta, który pomoże Wam w poszukiwaniach. Postaramy się możliwie dokładnie poznać i określić Państwa potrzeby, oczekiwania i wymagania.
Chcecie kupić dom, lokal lub mieszkanie, na czym będzie polegała rola pośrednika?
Jak skutecznie sprzedać nieruchomość?
Jeśli mówimy o skutecznej sprzedaży nieruchomości mamy na myśli jej zbycie w możliwie szybkim czasie i za satysfakcjonującą Sprzedającego cenę. Zawsze podjęcie decyzji o zbyciu własnego lokum oznacza konieczność pokazania go na rynku. Tym samym Wasze mieszkanie, lokal, działka czy rodzinny dom stają się towarem rynkowym, podobnym do setek i tysięcy innych towarów z danej grupy. Oczywiście istotna przy sprzedaży jest specyfika nieruchomości, która jest zawsze towarem unikalnym, stałym w miejscu i czasie, niepodzielnym i stosunkowo trudno zbywalnym, w odróżnieniu do np. samochodu, odzieży czy sprzętu AGD.
Nieruchomości spełniają więc dla swoich potencjalnych nabywców określone wymogi - lokalizacyjne, cenowe, prawne, funkcjonalne i techniczno-użytkowe. Pamiętajmy - wprawdzie nie jesteśmy w stanie zmienić lokalizacji mieszkania czy domu - jednak bez wątpienia możemy oddziaływać na pozostałe wspomniane aspekty - np. uporządkować stan prawny czy po prostu obniżyć ofertową cenę sprzedaży.
Co radzą fachowcy od nieruchomościowego marketingu? Otóż możemy porównać sprzedaż domu czy mieszkania ze sprzedażą samochodu. Dlaczego zbywane auto łatwiej jest nam traktować jako towar rynkowy? I przygotowujemy je troskliwie do sprzedaży, sprzątamy, czyścimy, odświeżamy, lakierujemy, pastujemy... A tymczasem nieruchomości wystawiane do sprzedaży nieraz wyglądają tak, jakby ich właściciele wcale nie chcieli się ich pozbyć i robili wszystko, by zniechęcić ewentualnych oferentów. Spróbujcie po prostu spojrzeć na swoją nieruchomość oczami potencjalnego zainteresowanego, wczuć się w jego sytuację i potrzeby. Wasze sentymenty, indywidualne upodobania czy przyzwyczajenia przestają być ważne. Nabranie koniecznego dystansu, oddzielenie osobistych emocji od procesu sprzedaży własnego domu czy mieszkania, zdobycie się na krytyczny obiektywizm - to warunki powodzenia.
Nieraz nie zdajemy sobie sprawy, że bardzo błahe i subiektywne przyczyny mogą zadecydować o tak ważnych życiowych decyzjach jak nabycie nieruchomości... Często przy użyciu relatywnie niewielkiego nakładu środków finansowych i pracy wspartych wiedzą i odrobiną inwencji możemy osiągnąć doskonały efekt, jego wymiernym skutkiem będzie przyspieszenie sprzedaży i podniesienie oferowanej przez nabywców ceny. Współczesny agent nieruchomości także w tym zakresie służy pomocą i radą.
Czego oczekują Kupujący nieruchomość Klienci?
Nieruchomość w naszych czasach nie tylko zaspokaja podstawowe potrzeby bezpieczeństwa zapewniając Kupującym przysłowiowy "dach nad głową", jest ona także dla Klientów nośnikiem określonych, pożądanych wartości. Nabywcy szukają więc najczęściej prestiżu, wymarzonej jakości życia, wygody, ciszy, spokoju. Ważna jest dla nich lokalizacja, funkcjonalność, ale także liczą się walory estetyczne, dobry stan techniczny no i naturalnie przystępna cena. Cenią widne, czyste, przestronne, słoneczne wnętrza, zapewniające życiową przestrzeń. Dlatego łatwiej sprzedają się nieruchomości zadbane, dobrze utrzymane, z których właścicielami można by się łatwo i chętnie utożsamić.
Pamiętajmy motto - "kupując nieruchomość kupujemy marzenia", nieruchomość to dziś wyznacznik stylu życia, do którego aspirujemy. Co ważne, Kupujący kupują zwykle to, co sami widzą, często nie mają wyobraźni lub wystarczającego doświadczenia i to właśnie pośrednik w czasie prezentacji pomaga im zwizualizować sobie pokazywany dom czy lokal po remoncie, przebudowie, wykończeniu lub po prostu z nową aranżacją bądź wyposażeniem w nowe meble i sprzęty.
Dlaczego nieruchomości nie da się sprzedać?
Oto kilka najczęstszych i najprostszych przyczyn:
Żeby zwiększyć szanse na szybką i satysfakcjonującą finansowo sprzedaż można zatrudnić zawodowego home stagera, który profesjonalnie przygotuje mieszkanie lub dom do sprzedaży, albo też samemu zabrać się do pracy. Nawet przy niewielkim budżecie można zdziałać cuda.
Wystarczy starannie posprzątać i przewietrzyć pomieszczenia, wrażenie czystości, schludności i porządku oraz ładny zapach to najlepsza wizytówka każdej nieruchomości. Niedopuszczalne jest np. gotowanie czy palenie papierosów przy oglądających Klientach.
Najlepiej przeprowadzać prezentację w ciągu dnia, przy dobrym oświetleniu, podniesionych roletach i zasłonach i zapalonych światłach, pamiętajmy też o komforcie termicznym Klientów - w pomieszczeniach nie powinno być ani bardzo zimno, ani zbyt gorąco.
Aby uzyskać efekt możliwie najbardziej neutralnej przestrzeni trzeba usunąć/schować zbędne przedmioty, rzeczy osobiste, pamiątki, fotografie, dziecięce zabawki, akcesoria zwierzęce itp.
Dobrze jest zapewnić oglądającym komfort i spokój, wyłączyć telewizor, ściszyć radio, zorganizować opiekę dzieciom i domowym zwierzętom, by nie rozpraszały Klientów i nie przeszkadzały w czasie wizyty.
Należy także naprawić drobne usterki (niesprawne zamki, klamki, przepalone żarówki, cieknące krany i spłuczki itp.), by Kupujący nie miał od razu wrażenia, że konieczne jest przeprowadzenie w prezentowanej nieruchomości gruntownego remontu, a właściciele po prostu nie dbają o swoje lokum.
Jeśli chodzi o inwestycje w sprzedawaną nieruchomość to nawet przy niewielkim budżecie można często zdziałać cuda. Wystarczy odmalować ściany, zlikwidować ślady po zaciekach, wymienić potłuczone kafle, zniszczone panele, zamaskować wiszące przewody i obluzowane gniazdka, uporządkować dojście do lokalu/budynku i części wspólne (korytarz, balkon, spiżarkę, garaż), zadbać o wygląd posesji i otoczenia budynku.
Oprócz tego możemy zmienić firany i zasłony, powiesić nową modną lampę czy kinkiet, wyczyścić ewentualnie wręcz kupić nową wykładzinę czy dywanik, zadbać o nowe ręczniki, ściereczki, przykryć stare meble narzutami, rozłożyć kolorowe ozdobne poduszki, obrus, podstawki pod talerze. Do tego dodajcie nowe dywaniki łazienkowe i parę dekoracyjnych dodatków - barwne doniczki, świece, obrazki. Oferta sklepów z artykułami dekoracyjnymi jest wyjątkowo bogata i dostępna na każdą kieszeń, a liczne pisma i programy telewizyjne poświęcone wykończeniu i aranżacji wnętrz na pewno będą dla Państwa źródłem inspiracji.
Oglądający Klient to nie irytujący intruz, tylko Państwa gość, który zawsze zasługuje na szacunek i sympatię. Jeśli Wasza nieruchomość została odpowiednio przygotowana do wprowadzenia na rynek, a jej prezentację zorganizuje i profesjonalnie przeprowadzi współpracujący z Wami pośrednik - sprzedaż na pewno się powiedzie.
Tego Państwu życzymy i zapraszamy do współpracy z naszym Biurem!